Washington Times Denies Discrimination Accusation | WAMU 88.5 - American University Radio

: News

Filed Under:

Washington Times Denies Discrimination Accusation

Play associated audio

By Natalie Neumann

The Washington Times is denying a religious discrimination claim by the paper's former opinion editor.

Richard Miniter filed a complaint Tuesday with the U.S. Equal Employment Opportunity Commission. Miniter says he was coerced into attending a Unification Church event that included a mass wedding. And he says the Times investigated him after he joked about the church to a co-worker.

The Times was founded by the leader of the Unification Church, the Rev. Sun Myung Moon, in 1982.

In a note to readers in today's edition, the Times' acting president and publisher Jonathan Slevin says the paper doesn't discriminate.

Referring to a recent management shake-up that involved the ousting of three top executives and the resignation of the executive editor, Slevin said there would likely be further changes but said the Times will continue to provide "spirited reporting" and "a robust alternative voice."

Slevin assumed his current role last week in the wake of the shake-up.

NPR

Crime Writer Creates A Hero For Her Beloved, Much-Maligned South LA

In her new book, Rachel Howzell Hall introduces Elouise "Lou" Norton, a fiercely ambitious homicide detective who patrols the same Los Angeles streets that she — and Hall — grew up on.
NPR

Sandwich Monday: The Korean Steak Sandwich

For this week's Sandwich Monday, we try a sandwich with a cult following. It's the Korean steak from Rhea's Market and Deli in San Francisco.
NPR

A Compromise Deal On Overhauling The VA, But Will It Pass?

House and Senate negotiators reached a compromise, $17 billion agreement to improve medical care for veterans. The deal comes in the final week before Congress leaves town for a monthlong recess.
NPR

Brothers Exploit Loopholes In Airbnb, Kickstarter

Two brothers rented a condo in Palm Springs and began claiming tenants' rights after 30 days, then threatened to sue the owner for negligence, claiming the tap water damaged their espresso machine.

Leave a Comment

Help keep the conversation civil. Please refer to our Terms of Use and Code of Conduct before posting your comments.